Internetové pripojenie je pomalé - PC servisInternetové pripojenie je pomalé - PC servis

Internetové pripojenie je pomalé

Je viacero príčin prečo je internetové pripojenie pomalé, v zásade ich môžeme rozdeliť do dvoch skupín:
  • problém NIE je u Vás doma, pravdepodobne na ceste k Vášmu poskytovateľovi, u neho alebo mimo neho,
  • problém je u Vás doma, vo Vašom počítači, modeme ale routery.
Dôležité je zistiť kde je problém aby ste sa obrátili s pomocou správnym smerom.
Problém NIE je u Vás doma
Táto možnosť prichádza do úvahy pokiaľ Vám niektoré stránky fungujú normálne, aj rýchlosť prenosu je taká ako má byť ale niektoré stránky idú pomaly. Vtedy je veľký predpoklad že problém ja práve u poskytovateľa stránok ktoré Vám idú pomaly, alebo na tých miestach ktoré sa snažíte dosiahnuť, prípadne medzi nimi.
Vtedy je najlepšie otestovať Vašu prenosovú rýchlost medzi Vaším počítačom a meračom rýchlosti u Vášho poskytovateľa internetu. Je potreba ukočiť všetky bežiacia aplikácie používajúce internet ako napriklad ICQ, Skype, Emailový klient, FTP, P2P klient. Väčšina ich ponúka na svojich stránkach. Tu je krátky zoznam takýchto meračov rýchlosti poskytovateľov o ktorých vieme. Pokiaľ viete o ďalších, radi ich sem pridáme:
  • UPC (Chello) - pokiaľ ste ich zákazníkom, rýchlosť by za ideálnej situácie mala byť o niečo vyššia ako máte "zaplatené"
  • Orange - primárne je určený pre mobilný internet ale pomerne dobre informuje aj pri optickom pripojení
Pokiaľ je rýchlosť v poriadku - neznamená to úplne presne taká akú službu používate (minimálne 60-70% z nej), vždy to záleži od okolností - chyba nie je u Vás. Vtedy Vám neostáva nič iné len skontaktovať Vášho poskytovateľa o opýtať sa či o danom probléme vedia. Často je problém mimo poskytovateľa a vtedy Vám neostáva nič iné len čakať kým sa problém vyrieši.
Zmerať rýchlosť Vášho propojenia je možné aj pomocou iných meračov rýchlosti, niekoľko príkladov:
Záver: Ak sa Vám podarilo zmerať rýchlosť medzi Vami a Vaším poskytovateľom a tá je vyhovujúca, nie je problém u Vás ale je možné že je u Vášho poskytovateľa, prípadne mimo neho.
Problém je u Vás doma
Typické príznaky môžu byť:
  • Pripojenie na stránky je veľmi pomalé, pomaly fungujú aj stránky vášho poskytovateľa.
  • Rôzne merače rýchlosti ukazajú približne tú istú, pomalú rýchlosť - v porovnaní so službou ktorú od poskytovateľa máte objednanú, rádovo menej ako 10-20%.
  • Niektoré stránky sa vôbec nedajú zobraziť, nespoľahlivo alebo pomaly fungujú služby spojené s internetom (stránky, ICQ, Skype, Email, ...).
Vtedy je predpoklad že sa na Váš počítač dostal neželaný program, vírus a ten používa Vaše internetové pripojenie - zahlcuje ho, preťažuje a zneužíva. Toto je možné zisť nasledovným spôsobom:
  • Ukončite všetky aplikácie ktoré používajú internet, najlepšie je zavrieť úplne všetky aby ste mali istotu.
  • Pomocou klávesy Windows a R si aktivujete okno, do neho napíšete príkaz cmd a stlačíte klávesu Enter:
Windows XP
Pomalý internet Windows XP
Windows Vista / Windows 7
Pomalý internet Windows 7
  • Dostanete tzv. príkazové okno do ktorého napíšete príkaz netstat -a a stlačíte Enter:
  • Na výstupe dostanete niekoľko riadkov a žiaden z nich by nemal mať v druhom stĺpci externú doménovú alebo IP adresu a zároveň v treťom stav ESTABLISHED. Každý taký riadok znamená že je aktívne spojenie medzi Vaším počítačom a počítačom na internete cez ktoré prúdia dáta a spomaľujú Vaše spojenie.
  • Príklad neaktívneho spojenia (dáta sa neprenášajú):
    Pomalý internet - neaktívne spojenia
  • Príklad aktívneho spojenia - je možné že sa cez takéto spojenie prenášajú dáta:
    Pomalý internet - neaktívne spojenia
  • Pokiaľ je aktívnych spojení veľmi veľa, rádovo aj desiatky alebo stovky, je takmer isté že Váš počítač komunikuje bez vášho vedomia a je veľmi pravdepodobné že je to spôsobené vírusom. Vtedy je nutné počítač v prvom rade odvíriť.
    Tu ide o želané spojenia na ukážku, ako vidno z adresy - žiadny vírus nebude komunikovať s google.com.
  • Pozor! Niektoré aktívne spojenia sú neškodné a existujú stále, sú to spojenia ktoré používa operačný systém alebo jeho súčasti a sú neškodné. O týchto je ale nutné sa poradiť s odborníkom.
Ak ste usúdili že to nie je vírus a aktívne spojenia sú v poriadku, vtedy je možné že ak používate bezdrôtovú sieť túto Vám niekto zneužíva a to je dôvodom zahltenia Vášho pripojenia. Diagnostika tohoto prípadu si vyžaduje odborné znalosti a preto:
Ak máte otázky, napíšte nám alebo nás kontaktujte priamo.